Friday, December 30, 2011

❦ berusahalah untuk dicintai dan menyintai ❦

photo by Urshalicious
walaupun perasaan cinta dan kasih sayang merupakan fitrah dari Allah tapi kita perlu sedar bahawa keabadian cinta itu tidak akan diperoleh sebagai anugerah TANPA diiriingi dengan usaha dan susah payah...

Friday, November 25, 2011

❦...dirimu kesempurnaanku...❦

Sayang,
Semenjak dirimu hadir dalam diari hidupku..perjalanan cintaku terisi dengan seribu kemanisan…kisah kita menjadi cerita buat hidupku, hidupmu dan hidup mereka..diriku tidak pernah mengimpikan sebuah kesempurnaan, namun kehadiranmu melengkapkan hidupku….



Saturday, November 12, 2011

❦ aleesya in korean look ❦

such a lovely baby girls....actually she's the one of my friend's daughter in my facebook, eiza kimora...
her name is Aleesya..
I love to keep her beautiful Korean look in here,
my photolovestory...

Photobucket

"thanks to aleesya's mom for allowing me keep all those lovely pic"

Thursday, November 10, 2011

❦..luahan cinta buatmu..❦

...hanya kerana cintaku tersimpan utuh bagi membaluti jiwamu....hanya kerana Bila rindu ini adalah rasa sakit yang harus ku tangung...dan hanya kerana Cinta kita yg brtemu krn Tuhan dan berpisah jua krnNya..maka, diri ini akan sentiasa merindui dan mendambakan kasihmu..ku tidak pernah berganjak dari menaungi cintamu..menghargai cintamu adalah kepuasan bagiku..hanya keranamu, Kekasih Hatiku...dan aku jua Cinta Terakhirmu..


ℒℴ❦ℰstory™

Tuesday, October 4, 2011

❦ terima kasih cayangku ❦

Photobucket
atas restu Allah dan barakahNya ku ingin memilikimu... ❦




Tuhan memberikanku cinta
Untuk ku persembahkan hanyalah padamu
Dia anugerahkanku kasih
Hanya untuk berkasih berbagi denganmu

Atas restu Allah ku ingin milikimu
Ku berharap kau menjadi yang terakhir untukku
Restu Allah ku mencintai dirimu
Ku pinang kau dengan Bismillah

Hampa terasa bila ku tanpamu
Hidupku terasa mati jika ku tak bersamamu
Hanya dirimu satu yang aku inginkan
Ku bersumpah sampai mati hanyalah dirimu (hanyalah dirimu)

Atas restu Allah ku ingin milikimu
Ku berharap kau menjadi yang terakhir untukku
Restu Allah ku mencintai dirimu
Ku pinang kau dengan Bismillah

Atas restu Allah ku ingin milikimu
Ku berharap kau menjadi yang terakhir untukku
Restu Allah ku mencintai dirimu
Ku pinang kau dengan Bismillah



~Lovestory~

Sunday, September 25, 2011

❦ Ikhlaslah dalam bercinta ❦


CinTaiLah SeseoRang yang Memang kamu CinTai, kaRena Membohongi diRi SendiRi adaLah kebodohan Terbesar di dunia.. di CinTai aTau Tidak di CinTai TidakLah Terlalu PenTing, kaRena CinTa yang dewasa adaLah CinTa yang Memberi, bukan MenunTuT.. Memang SuaTu anugerah Jika kiTa di CinTai oRang yang kiTa CinTai, Tapi Jikapun Tidak..iTuLah kehidupan, Penuh dengan warna..

Monday, September 12, 2011

❦ The Soulmate Secret ❦

Photobucket

"How far he walked, or even higher he climbed .. However, if he is really your soul mate...
He will definitely come back to you..."

Sunday, September 11, 2011

❦ If she loves you ❦


Wiping the tears from her eyes..Some days she feels like dying. And some days its not worth trying..She gets so sick of crying~Green Day
Photobucket

Wahai kaum Adam, penjaga wanita…

Berhati-hatilah jika kamu membuatkan seorang wanita menangis,
kerana Allah (swt) mengira air matanya. Wanita datang dari tulang rusuk lelaki, tidak dari kakinya untuk berjalan di atasnya, bukan dari kepalanya untuk menjadi lebih degil, tetapi dari sisinya untuk menjadi sama, di bawah lengan untuk dilindungi dan di sebelah sisi hatinya untuk disayangi.



Friday, September 9, 2011

❦ love sweet as strawberry ❦

being deeply LOVED by someone gives you strength,
while loving someone deeply gives you courage..


say thank you to yeah1. com

Thursday, September 8, 2011

❦ Love Never Fails ❦




Duhai kasihku, ku berharap semoga dirimu sentiasa dilindungi dan dimurahkan rezeki..terima kasih ya Allah,Penciptaku kerana telah memberi kami ruang untuk mengejar cintaMU..akan ku semai cinta ini demi merebut redhaMU ya tuhan..sesungguhnya, cintaMU lebih ulung dari segala cinta kerana Indahnya CINTA dalam ISLAM...bermula dari cintaMU ya Tuhan...Alhamdulillah

Sunday, September 4, 2011

❦ love you for no reason ❦

I'm still alive but I'm barely breathing ... 
What am I supposed to do when the best part of me was always you?
Photobucket

I love you for no reason..and that is reason enough

Thursday, August 25, 2011

❦ a 'Doa' to be loved...


Photobucket

Bismillahirrahmanirrahim / بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم ....
ku bermohon padamu, permudahkanlah urusanku dan bimbingla aku dalam ^^Mencari Cinta Yang Halal^^..

"ya Allah, jadikanlah dia (kekasihku @};-) dikasihi pada hati-hati mereka yang beriman dan gembirakanlah dia (kekasihku @};-) dengan kekayaan sehingga seratus dua puluh kebaikan.Allah adalah sebak-baik pemelihara dan DIA amat mengasihi daripada segala-galanya,aminn..~

Para pencariMU,
ℒℴ❦ℰstory™

Tuesday, August 23, 2011

❦ you and me~

 you and me
Photobucket
"Masa adalah terlalu lambat bagi mereka yang menungguterlalu cepat bagi orang-orang yang takutterlalu panjang bagi orang-orang yang bersedih hati, terlalu pendek bagi orang-orang yang bergembiratetapi bagi mereka yang bercinta, masa adalah selama-lamanya."
Henry Van Dyke

Saturday, August 20, 2011

❦ Cinta tidak perlu dipaksa


CINTA yang disusuli dengan sifat tidak jujur dan hipokrit bakal mengundang kebencian kerana cinta yang sebenar tidak akan hidup tanpa jiwa yang suci...
bercintalah dengan asas kepercayaan,kejujuran dan keikhlasan yang kuat~cinta kita yang bertemu kerana Allah dan berpisah jua keranaNya..tidak perlu dipaksa untuk jatuh cinta...
seandainya diugut dengan parang yang tajam ke leher sekalipun tidak mampu untuk mengudang cinta ke dalam hati seseorang
maka bersyukurlah sekiranya dirimu amat dicintai si dia kerana ALLAH...kerana peluang untuk dicintai tidak akan datang dengan mudah..
kasihku, terima kasih kerana menerima diri ini seadanya. Cintamu mendapat tempat di hatiku..kehadiranmu telah melenyapkan kedukaan. Taburan cinta dan kasihmu menjadikan dirimu CINTA PERTAMAKU..
terima kasih Queyaabadi ~

Thursday, August 18, 2011

I am always thinking of you



Photobucket

Line by line, moment by moment, special times are etched into our memories in the permanent ink of everlasting love in our relationships

Wednesday, August 17, 2011

mengenal CINTA hati yang sebenar~

Photobucket
Dalam kehidupan yang sedetik ini, pasti kita mengharapkan yang terbaik untuk semua perkara..namun adakah dirimu pasti yang setiap perkara yang berada di sekelilingmu itu adalah yang terbaik..?siapakah gerangan si dia yang terbaik untuk menjadi pendampingmu..??di sini saya terasa ingin berkongsi sesuatu yang berharga..mungkin dapat membantu pencari  cinta di luar sana untuk mengenali CINTA HATI masing-masing


Teman terbaik
- dengan si dia, dirimu mampu untuk berkongsi segala kesedihan dan kegembiraan bersama..dia merupakan teman yang paling rapat denganmu. Dia mampu untuk menenangkan dirimu saat2 berduka dan tak lokek berkongsi ketawanya denganmu di waktu gembira..dan dia juga mampu membuatkan dirimu tersenyum dan menangis pada masa yang sama..

Keserasian yang tinggi
- andai dikira dengan kalkulator, pasti kamu dan si dia mendapat score yang paling tinggi dalam aspek keserasian..si dia mempunyai minat dan kecenderungan yang sama denganmu..dalam pernikahan juga, keserasian juga diperlukan untuk menstabilkan perhubungan..jadi dirimu dan si dia boleh menikmati persamaan itu…

Jadi diri sendiri
- apabila bersama si dia, kamu tidak perlu hipokrit semata-mata untuk memenangi hatinya..si dia mampu menerima dan menghormati dirimu seadanya..kerana perhubungan yang tiada keikhlasan dan berpura-pura pasti tidak akan bertahan lama..

Cinta tanpa alasan
- “kenapa awak sayang saya?”..bila ditanya soalan ini, si dia pasti bingung untuk mencari jawapannya…kerana jawapanya adalah kamu sendiri..si dia yang betul2 menyintaimu pasti tidak mempunyai alasan ketika dia mengejar cintamu..apa yang perlu dirimu lakukan adalah menjaga cinta itu sebaik-baiknya..

Dirimu adalah emas
- emas? ?..ia menunjukkan dirimu terlalu berharga baginya..segala-galanya adalah tentang dirimu..warna kegemaran, tempat kesukaan, makanan yang kamu tidak suka, segalanya pasti tercatat dalam diari fikirannya..malah jangan terkejut sekiranya ada si lelaki yang mampu ingat tarikh2 penting terutamanya tarikh ‘teman bulanan’ kamu..

Ada tarikan istimewa
- bila dirimu teringat akan si dia, tiba-tiba kamu mendapat sms rindu darinya..!pernahkan dirimu mengalami situasi seperti ini?..jika ya, ini menunjukkan adanya tarikan dan ‘chemistry’  yang sangat halus di antara dia dan kamu..tarikan yang begitu istimewa..hanya kamu berdua dapat merasakanya.ini menunjukkan si dia ditakdirkan untukmu..

Ini semua hanya berdasarkan perkongsian cerita dan pengalaman individu. Walaupun begitu, saya ingatkan bahawa rasa cinta itu adalah kurniaan dari ALLAH pada sesiapa yang Dia kehendaki..bersyukurlah kepada mereka yang telah menemui kebahagiaan dalam diri masing-masing. Cinta pada ALLAH itu utama namun untuk pengisian jiwa bagi melalui jalan ke arahNYA, manusia memerlukan cinta dari pendamping yang setia..@};-
Photobucket


Monday, August 15, 2011

love can be a perfect crime~



Photobucket

TRUE LOVE....come to us without give any signal..we dont know when we are in love untill we drown deep in that love... it is usually happen at the first sight which you can’t control your heart beating as well as your mind to stop thinking about that...at that time you may have find yourself fall in love with in silence..even you cannot either hug that love as yours or to have it..but it still exists in your soul forever..
CINTA SEJATI juga tidak akan pudar dimakan waktu dan kejauhan..Walau dirimu telah terpisah lama dengannya, terpisah jarak dan masa juga berbeza alam dengannya..sejauh jarak yang dirimu tidak mampu untuk dijejak, namun KASIH SAYANG ITU TETAP WUJUD..


Sesungguhnya beruntung kepada pasangan suami isteri yang dapat bersama serta berkongsi CINTA SEJATI itu..ia terbina melalui kejujuran & kasih sayang ...Malah ianya makin kebal apabila disusuli zuriat sebagai Pengikat Kasih Sayang.....

semoga kalian akan menemui & merasainya nikmat cinta serta kasih sayang itu....
Namun kalian harus ingat...Perpisahan itu hanya Ujian Tuhan~ Yang pasti CINTA SEJATI Adalah Pada Tuhan Yang Maha ESA......itu lah Noktah Cinta Sejati yg Sebenarnya...

Sunday, August 14, 2011

the spirits of LOVE~

ya ALLAH, 

ku amat bersyukur atas kurniaan kesempurnaanMU..setiap perkara yang hadir menemaniku adalah anugerah yang terbaik dariMU..

terima kasih ya ALLAH~
Photobucket

SubhanAllah, baru kini ku sedar perancanganMU lebih sempurna...!!!Alhamdulillah, ku amat2 bersyukur untuk semuanya..seandainya telah ditakdirkan dirinya adalah jodohku, maka ku terima dia seadanya..
puteraku, ku berharap Cinta kita adalah yang bertemu kerana Allah dan berpisah jua keranaNYA..
aminn, insyaAllah...
@};-

ℒℴ❦ℰstory™


Saturday, August 13, 2011

because of you...

'Cause I am your lady
And you are my man
Whenever you reach for me
I'll do all that I can ~ queyaabadi

Thursday, August 11, 2011

kasihku..


Photobucket
kasihku...

sesungguhnya diri ini amat bangga kerana memiliki cintamu, mengenalimu adalah satu detik yang indah dalam diari hidupku..kehadiranmu mengajarku tentang sabar, kasih sayang dan keikhlasan....terima kasih kerana sentiasa berada disisiku,

I miss you. I miss your smile & I miss the way you used to laugh with me
ℒℴ❦ℰstory™

Wednesday, August 10, 2011

story to tell...


One girl..waiting for someone..always wish from the God to send her a true love..and one day, she said....




And, as a magic..the spell of love will curse the man who are meant to be at the first place by a God...a man, that a girl never met before...a man, who himself never thought to be her side....a man, who always seek for a true love..as a girl did pray...


as their wish,
finally.................................................................


.......................they fall in love together as happy couple ever 

myREVENGE: i wish i can have a great love story...as a girl in that story..

hibernate time....

Who steal my ideas???Oh my GOD!!!..i have my idea zero in here..Where I've been for past few weeks???...






Yeah...Now I noticed..I’m gone for 
'happy HIBERNATION
holiday!!!




hibernation

for all my revenge's readers.. im so sorry for this unplanned 'GONE'..totally mis you all guys..


but

 NOW,im here for you..
Get ready to sharing any good moment  during my 'happy hibernation holidays'

Onion IconOnion IconOnion Icon

myREVENGE:..really miss my blog..huhuhu

my student...:)


Photo with my student...4G'09

KoH SEng Kent, Tengku Saqura and Yee Pang

Message:

"....both my student will sit for SPM exam 2010
I wish all the best for both of you
good luck!!..."

by: Teacher SaQura

she talking 'bout love

the SAD LoVE  throw a Word.....


I believe that everything happens for a reason. People change so that you can learn to let go. Things go wrong so that you appreciate them when they're right. You believe lies so you eventually learn to trust no one but yourself, and sometimes good things fall apart so better things can fall together
Marilyn  Monroe

urREVENGE: "..As long as u willing to cope with breaking heart feelings...”

love the spirit in THE CALL by Regina spector


First thing that come out from my mind when i heard this song, "..Beautiful lyric!!i love it.."

The Call - Regina Spector
It started out as a feeling
Which then grew into a hope
Which then turned into a quiet thought
Which then turned into a quiet word

And then that word grew louder and louder
'Til it was a battle cry

I'll come back
When you call me
No need to say goodbye

Just because everything's changing
Doesn't mean it's never
Been this way before

All you can do is try to know
Who your friends are
As you head off to the war

Pick a star on the dark horizon
And follow the light

You'll come back
When it's over
No need to say goodbye
You'll come back
When it's over
No need to say goodbye



soundtrack of Narnia-Prince Caspian
Now we're back to the beginning
It's just a feeling and no one knows yet
But just because they can't feel it too
Doesn't mean that you have to forget

Let your memories grow stronger and stronger
'Til they're before your eyes

You'll come back
When they call you
No need to say goodbye

You'll come back
When they call you
No need to say goodbye


urREVENGE: u can simply play and download the song...here

as sakura blossom season...@};-



 

Budak BOtak hand me 'NiCE BloG AWArD'

SomeONE got in LOVE with My BloG...!!!
Get it From BUDAK BotAK
NIce AwaRD



buDAk Botak ni bagi soalaN la...
Jawab2..


1. blog budak botak ni beSt sbb Tiap2 hari ader jer eNtry baru..
kreatif, dan ade identiti tersendiRi..(Ikhlas ni weh)


2. nama blog ni...myREVENGE^zone1..sbb ini meDAn denDam perTama dlm KoleKsi (ala2,perang la plak)


3. Kereta saya,blog,Fbook,Skolah,hati saya


4. main2 tipu,lipAS,suNyi,asTro TerputuS,Brotben LembaB


DAN SEKARANG..lia nak pass AWARD ni kaT blog Yang LIa AdmiRE....


1. tiEhA
2. NazirahKamiL
3. muMMynEMo
4. Ummi AliFya
5. aZliN
6. TeraTAi
7. HanA cUn
8. pEtua
9. HusaYn
10. ZaER




**Setelah dapat, sila jawab soalan dibawah ye**

1. myREVENGEzoNe1 di mata korang.. Berikan pendapat dengan jujur.

2. Nama blog korang dan kenapa letak nama tu?

3. 5 perkara yg korang suka

4. 5 perkara yg korang benci


myREVENGe:...happy being TAG..gud LucK...Onion Emoticons
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...